Müjde Bütün Dünyada Meyve Veriyor | Koloseliler 1:1-8

Fikret Böcek tarafından

12 Temmuz 2020 (28. hafta) | Koloseliler 2020 Vaaz Serisi, Vaazlar

Koloseliler 2020 Serisi

Müjde Bütün Dünyada Meyve Veriyor | Koloseliler 1:1-8

Rev. Fikret Böcek tarafından | Koloseliler 2020 Serisi

Müjde Bütün Dünyada Meyve Veriyor

  • Pavlus’un mektupları genellikle Pavlus’un tanıdığı kişilere ya da kilise topluluklarına yazılmıştır.
  • Timoteos ve Titus Pavlus’un öğrencileriydiler.
  • Birçok kiliseyi Pavlus kurmuştu ve bu kiliselerdeki kişilerin çoğu Müjde’yi ilk kez Pavlus’tan işitmişlerdi.
  • Fakat Kolose’de Pavlus’un ‘sadık kardeşler’ olarak ifade ettiği imanlılar Pavlus’un hizmetiyle iman etmemişlerdi.
  • Kolose’deki Hristiyan topluluğu Pavlus’un Efes’teki hizmetiyle bağlantılı olarak ortaya çıkan gayretli misyon ve müjdeleme döneminde oluşmuştu (Elçilerin İşleri 19)
  • Fakat Pavlus’un kendisi Anadolu’daki müjdeleme hizmetleri sırasında Lycus’un üst kısımlarında kalan Kolose’ye hiç gitmemişti.
  • Pavlus Efes’teki Tiranus dersanesinde hergün Mesih’i anlatıyordu.
  • Luka Tiranus’taki derslerin çok etkili olduğunu görmüş olmalı ki bunun etkisini şöyle anlatıyor:
  • Sonunda Yahudi olsun Grek olsun, Asya İli’nde yaşayan herkes Rab’bin sözünü işitti.’ (Elç. İşl. 19:10)
  • Büyük ihtimalle Kolose’deki kilisenin kurucusu Epafrastı.
  • Pavlus’un Tiranus dersanesinde iki yıl boyunca verdiği dersleri dinlemek için Epafras Kolose’den Efes’e 200 kilometrelik yolu yürümüş olabilir.
  • Birinci yüzyıl kilisesi hızlı bir şekilde büyüyordu.
  • Kilise Pavlus’un da ötesinde hızla gelişip büyüyordu.
  • Diğer önderler, misyonerler ve pastörler de Pavlus’un hiç gitmediği kentlerde kurtuluş müjdesini yayıp kiliseler kuruyorlardı.
  • Pavlus özellikle Roma İmparatorluğu’nun en önemli şehirlerini ziyaret etmeyi tercih etmişti.
  • Pavlus, stratejik olarak Roma yollarının birleştiği, halkların buluştuğu şehirlere gidip müjdeyi anlatıyordu.
  • Bu şekilde iman edenlerin müjdeyi kendi halklarına götürmelerini umuyordu.
  • Epafras da böyle bir kişiydi.
  • Epafras Koloseliydi.
  • Müjdeyi duydu ve Efes’te Pavlus’tan Kutsal Yazılar üzerine eğitim aldıktan sonra memleketine dönüp Tanrı’nın gerçeklerini, İncil’deki gerçek umudu Kolose halkına anlatmaya başladı.
  • Firigya bölgesinde bulunan üç şehirden en önemsizi Kolose şehriydi.
  • Buna rağmen Tanrı’nın Epafras’ı Koloselilere müjdeyi açıklamaya gönderdiğini görüyoruz ve Pavlus’un da böyle zengin bir mektubu küçük bir tepede kurulmuş olan bu önemsiz kente yazdığını görüyoruz.
  • Kurtuluş Müjdesi Kolose’ye geldi ve Tanrı’nın isteği bir zamanda Kolose sınırları içerisinde bir kilise kuruldu.
  • John Calvin Koloseliler kitabıyla ilgili yorumuna şu sözlerle başlıyor:
  • “Firigya’da Pavlus’un bu mektupta bahsetmekte olduğu üç komşu kent vardı – Laodikya, Hiyerapolis ve Kolose – Orosius 1 bize bunların imparator Nero zamanına kadar bir depremden dolayı yıkık kaldıklarını söylüyor. Evet, bu mektup yazıldıktan hemen sonra, o zamanlar çok iyi bilinen bu kiliselerin üçü de üzücü bir şekilde yıkıldı.”

  • Bugün okumaya başladığımız bu mektubu Pavlus hiç tanımadığı, yüzyüze tanışmadığı kişilere yazıyor!
  • Bu mektubu yazmasındaki esas sebep bu kilisenin kurtuluş müjdesini anlamasını sağlamak ve inanç temellerini güçlendirmekti.
  • Bu şekilde Kolose kilisesine katılanların Mesih’in üstünlüğünü ve her şeye yeterliliğini anlamalarını istiyordu.
  • Pavlus içinde yaşadığı Roma, Yahudi ve Grek kültürünü çok iyi anlayıp yorumlayabiliyordu.
  • Bu mektup boyunca da popüler ruhsal jargondan bazı kelimeler kullandığını görüyoruz.
  • Bu jargon Kolose kilisesindekilere zarar vermese de bazılarının aklını karıştırabilir.
  • Pavlus bu mektupta kurtuluş müjdesini sadece imanla ilgili birşeymiş gibi açıklamıyor,
  • Ama kurtuluş müjdesini inananların tavırlarına, yaşamlarına uyguluyor.
  • Koloseliler kitabında uygulamalı Hristiyan yaşamının nasıl olması gerektiğini bilgi, ruhsal gelişim, ruhsal olgunluk ve Hristiyan davranışları konularıyla görmüş oluyoruz. 
  • Pavlus mektubunun açılış bölümünü o zamanın usullerine göre yapıyor.
  • Ama yine de isim, ünvan ve selamların ötesinde kendisine göre ifadeler kullanıyor.
  • Örneğin mektubun başında Pavlus’a has göze çarpan iki ifade şöyle: ‘Tanrı’nın isteğiyle’… ‘Mesih’te’ (Mesih’e ait olarak çevrilmiş)
  • Bunlar Pavlus’un düşüncesinde ve öğretişinde ana temaları oluşturmaktadır.
  • Pavlus yazdığı mektuplarda bu küçük ifadelerle düşüncelerini açıklamaktadır.
  • Pavlus ‘Tanrı’nın isteğiyle’ elçi olduğuna inanıyordu.
  • Antakya’daki kilise ihtiyarları üzerine el koymuşlardı ve Yeruşalim’deki ihtiyarlar da (Yakup da dahil) Pavlus’u elçi olarak kabul etmişlerdi.
  • Bütün bunlara rağmen, Tanrı’nın kendisi kendi ebedi iradesi uyarınca Pavlus’u elçi olarak atamıştır.
  • Pavlus mektuplarında ‘Mesih’te’ ifadesini tekrar tekrar yazmaktadır.
  • Kilise, Mesih aracılığıyla göksel Baba’yla birleşiyor.
  • Kolose’deki Kilise’nin üyeleri Mesih aracılığıyla kutsallar, Tanrı’nın kutsal olanları, Mesih’le birleşmiş olanlardır.
  • Koloselilerin sadakati Mesih’le olan birlikteliklerinin bir işaretidir.
  • “Mesih’te,” ifadesi Mesih’in üstünlüğünü ve yeterliliğini tasvir eder.
  • Mesih’in yaşamında, ölümünde, dirilişinde ve göğe alınışında Tanrı’nın sevgi dolu huzuruna getirildik.
  • Pavlus’un selamı Greklerin “Lütuf” selamıyla Yahudilerin “Esenlik” selamını birleştiriyor.
  • Bu şekilde, Pavlus bizim her zaman kullandığımız ‘Merhaba, Nasılsın?’ … ‘İyiyim, sen nasılsın?’ selamlaşması yerine çok daha farklı bir selamlaşmayla başlıyor.
  • Bu iki selamlaşma çok zengin bir teolojiyi temsil ediyor.
  • Pavlus herkesin çok iyi tanıdığı bu iki selamlaşma kelimesini Greklerle ve Yahudilerle bağlantı kurmak için kullanarak onlara lütuf teolojisini ve esenlik teolojisini aktarıyor.
  • Lütuf ve esenlik Hristiyan dünya görüşünün ve Hristiyan yaşamının temelidir.
  • Aslında hiçbirimiz tanrısal lütuf olmadan ve insanların birbirine bu lütfu ifade etmeden Hristiyan olduğumuzu iddia edemeyiz.
  • Aslında hiçbirimiz tanrısal esenlik olmadan ve insanların birbirine bu esenliği yaşamın her alanında ilerletmeden Hristiyan olduğumuzu iddia edemeyiz.
  • Pavlus’un mektubu Pavlus’un Koloseliler için düzenli dua ettiğini söylemesiyle başlıyor.
  • Daha önce yüzyüze hiç tanışmadığınız insanlar için dua ediyor musunuz?
  • Çarşamba akşamları saat 18:00’da kilisede buluşup birbirimiz için dua ediyoruz.
  • Dua toplantısı sırasında çoğu zaman hiç tanımadığımız kişiler ve bu kişilerin sorunları için de dua ediyoruz.
  • İki hafta önce İnkyung Abla ve Cho Abi için dua etmiştik.
  • Geçen hafta dua ettiğimiz konuyla ilgili İnkyung Abla’dan bir mesaj geldi.
  • Rab lütfunu gösterip Cho Abi’yi istediği konuma getirdi.
  • Bazen tanımadığımız imanlı olmayan kişiler için de dua ediyoruz.
  • Rab İsa Mesih’in adıyla, O’na olan minnettarlığımızdan ve sevgimizden dolayı hiç tanımadığımız kişiler için dua etmeye devam ediyoruz.
  • Pavlus Koloseliler için dua ederken duasının başında ve sonunda Tanrı’ya minnettar olduğunu söylüyor.
  • Bizler kimin için ya da kimler için minnettarız?
  • Keşke bizim dualarımız da Tanrı’ya olan minnettarlığımızı yansıtsa!
  • Pavlus’un şükürleri Koloselileri değiştiren müjdenin gücüne odaklanıyor.
  • Koloseliler İsa Mesih’e iman etmişlerdi.
  • Tüm kutsallara sevgi gösteriyorlar, sadece bazılarına değil herkese aynı sevgiyi gösteriyorlar.
  • Bu sevginin kaynağını şöyle açıklıyor: ‘göklerde sizin için saklı bulunan umuttan kaynaklanıyor.’
  • Koloseliler bu umudu ‘gerçeğin sözü olan müjdeden’ öğrenmişlerdi.
  • Bu kurtuluş müjdesi sadece yakında depremle harabe haline gelecek olan Kolose kentine gelmemişti,
  • Bu müjde tüm dünyaya hızla yayılacaktı.
  • Bu müjde meyve vermeye devam ediyor,
  • Sadece bir kültürde değil, fakat birçok kültürde değişiklikler yapıyor.
  • Sadece buradaki ifadeye bakarak bile kurtuluş müjdesinin statik bir mesaj olmadığını, buradaki mesajın canlı, aklımızı ve düşüncelerimizi harekete geçiren bir mesaj olduğunu görüyoruz.
  • Müjde, Ruh’un meyvelerini harekete geçiriyor – sevgi, sevinç, esenlik, sabır, şefkat, iyilik, sadakat, yumuşak huyluluk ve özdenetim.
  • Kutsal Ruh gerçek kelamı, müjdeyi yaşamlarımıza uyguladığında yaşamlarımızdaki ruhsal büyüme gerçekleşir.
  • Pavlus, İncil müjdesini işiten ve ‘Tanrı’nın müjdesini gerçekten de anlayan’ Koloseliler için Tanrı’ya minnettar olduğunu söylüyor.
  • Siz kurtuluş müjdesini anlıyor musunuz?
  • Müjde sadece başlangıç değil, ama aynı zamanda nihai sondur.
  • Pavlus müjdeden bahsederken şöyle diyor, “göklerde sizin için saklı bulunan umut.”
  • İncil’in kurtuluş müjdesiyle Kutsal Yazıların diğer kısımlarını birbirinden ayırmamalıyız.
  • Pavlus ‘gerçeğin sözü, müjde’ diyor.
  • Tüm Kutsal Yazıları lütuf ve esenlik perspektifiyle okumalı, yorumlamalı ve uygulamalıyız.
  • Kurtuluş müjdesini anlamak müjdenin esas amacını kavramak demektir.
  • Bir kere müjdeyi anladık mı, düşünme şeklimiz ve hareket şeklimiz değişmeye başlar.
  • Tanrı’nın lütfunu ve esenliğini almaya başlarız.
  • Lütuf ve Esenliğin araçları olmaya başlarız.

 

 

 

 

 

 

Başka Sormak İstediğim Bir Şey Var...

Bize Bir Mesaj Yollayın

MESAJIN KONUSU

9 + 10 =