İsa Bakireden Nasıl Doğmuş Olabilir?
Bakireden doğum doktrini çok önemlidir (Yeşaya 7:14; Matta 1:23; Luka 1:27, 34).
İlk olarak Kutsal Kitap’ın bu olayı nasıl tanımladığına bir bakalım. Meryem’in, “Bu nasıl olur?” sorusuna karşılık (Luka 1:34), Cebrail şöyle demişti: “Kutsal Ruh senin üzerine gelecek, Yüceler Yücesi’nin gücü sana gölge salacak” (Luka 1:35).
Melek, Meryem’le evlenmekten korkmaması için Yusuf’a, “Onun rahminde oluşan, Kutsal Ruh’tandır”sözleriyle cesaret vermişti (Matta 1:20). Matta, bakirenin, “Kutsal Ruh’tan gebe olduğunun anlaşıldığını” bildirir (Matta 1:18).
Tanrı, Kadından Doğan Öz Oğlu’nu Gönderdi
Galatyalılar 4:4 de, “Tanrı, kadından doğan öz Oğlu’nu gönderdi” diyerek bakireden doğumu öğretir. Bu ayetlerden, İsa’nın doğumunun Kutsal Ruh’un Meryem’in bedeninde etkin olmasının sonucu olduğu kesinlikle açıktır. Bu iş için maddi olmayan (Ruh) ve maddi olan (Meryem’in rahmi) kullanılmıştı. Meryem tabii ki kendi kendine hamile kalamayacak olduğundan sadece bir “araç”tı. İsa’nın beden alıp insan olması mucizesini ancak Tanrı gerçekleştirebilirdi.
Ancak, Meryem’le İsa arasındaki fiziksel bağlantıyı inkâr etmek İsa’nın gerçekten insan olmadığını ima eder. Kutsal Yazılar, İsa’nın tamamen insan olduğunu ve bizimki gibi fiziksel bir bedeni olduğunu öğretir. İsa bu bedeni Meryem’den almıştır. İsa aynı zamanda sonsuz ve günahsız bir doğaya sahip olarak tamamen de Tanrı’ydı (Yuhanna 1:14; 1 Timoteos 3:16; İbraniler 2:14-17).
Kusursuz Bir İnsan
İsa günah içinde doğmamıştı, yani günahlı bir doğası yoktu (İbraniler 7:26). Günahlı doğa baba aracılığıyla nesilden nesile geçiyor gözükmektedir (Romalılar 5:12, 17, 19). Bakireden Doğuş, günahlı doğanın aktarılmasını engellemiş ve sonsuz Tanrı’nın kusursuz bir insan olmasına izin vermiştir.
Kaynakça